تبلیغات
تربیت بدنی

درباره وبلاگ

جستجو

امروز:

آموزش گرم کردن بدن قبل از ورزش برای بازی فوتبال و هندبال

         

          مرحله گرم کردن و سرد کردن بدن یکی از اجزاء مهم تمرینات و مسابقات ورزشی می باشد. ورزشکاران باید آگاه باشند که از گرم کردن بدن نتیجه بهتری برای توانایی بدن می گیرند و به ویژه جلوگیری از مصدومیت بدن می کند.

          تمرینات گرم کردن عمومی عملیاتی هستند که بدن انسان را جدا از ورزش گرم و فعال می کند. این تمرینات برای گرم کردن ماهیچه و عضلات کلی بدن موثر هستند که از جمله مانند دویدن، بازی های سبک یا کش دادن بدن می باشد. تمرینات مخصوص گرم کردن بدن برای ورزش فوتبال شامل تمرینات تکنیکی مثل توپ یک و دو کردن، پرتاب توپ یا ضربه زدن و ... می باشد. در این بخش ما به تمرینات گرم کردن بدن قبل از بازی فوتبال می پردازیم که محبوب ترین ورزش در دنیا است.

          تیم بازی 30 دقیقه قبل از بازی وارد زمین می شود.

مرحله اول

          بازیکنان توسط مربی به مدت 10 دقیقه آزاد گذاشته می شوند تا بازیکن با توجه به نیاز بدن خود، خود را آماده سازد که معمولا با دویدن آرام و بعد دویدن با نرمش ، نرمش در جا و کشش همراه می باشد.

مرحله دوم

          ABCD زمین را درست می کنیم. دو تیم 5 نفره تقسیم می کنیم. ضربه برای بازیکنان آزاد است. زمان 7 دقیقه می باشد.

          نکته مهم این که باید به بازیکنان تذکر داده شود که از تگکل و یا حرکتی که باعث صدمه دیدن شود خودداری کنند. این یک تمرین ایداه آل قبل از شروع بازی می باشد که بازیکنان را در شرایط بازی قرار می دهد.

مرحله سوم

حرکات سرعتی:

بازیکنان 2 به 2 تقسیم می شوند و کمک مربی در فاصله 10 متری می ایستد. معمولا 8 بار هر بازیکن به سمت مربی با سرعت می دود. دو تا سرعتی اول 70% سرعت باید انجام شود تا بدن آماده سرعت صد در صد شود. سپس 6 بار یا صد در صد سرعت باید انجام شود. در هر دفعه که سرعت زده می شود باید دو بازیکن هماهنگ در جا یک حرکت در جا را نیز انجام دهند، مثلا زانو بلند در جا ، پا ، سر زدن و هد استارت زدن و ... . در برگشت بازیکنان باید آرام آرام برگردند بدون راه رفتن و یا ایستادن. در پایان حرکت سرعتی تنفس گرفتن و کشش کردن لازم می آید.

مرحله چهارم

          محل شوت به سمت دروازه می باشد که بعد از یک دو کردن باید به دروازه زده شود و همچنین بازیکنان به نابه نیاز خود می تواند کار دیگری را با توپ انجام دهند مثلا مدافع از کمک مربی بخواهد برایش پرتاپ توپ کند تا با سر و یا پا برگرداند تا در شرایط بازی قرار بگیرد و یا حرکت کششی و یا پا به توپ شدن و یا سرعتی کوتاه و مواردی که هر بازیکن بنابه نیاز خود احساس می کند.

نکته قابل توجه دیگر حضور سرمربی در زمین که می تواند بازیکنان را زیر نظر داشته باشد و یا اگر بازیکنی در هنگام گرم کردن مشکل و یا مصدومیت کند بتواند سریع تصمیم بگیرد برای جانشینی و همچنین با صحبت کردن بازیکنان را روحیه دهد و همچنین بتواند نفرات تیم مقابل را نیز کنترل کند.

تمرین هندبالی

-          دو تیم را به دو گروه مساوی تقسیم می کنیم.

-          بازی در منطقه 18 قدم صورت می گیرد.

-          دو تیم باید به وسیله دست به هم دیگر پاس دهند.

-          اگر بازیکنی توپ را بیش از حد معطل کند توپ به تیم مقابل داده می شود.

-          نوع دیگر این تمرین بدین شکل انجام می شود:

-          پاس اول باید به وسیله دست پرتاب شود و ضربه بعدی به وسیله ضربه سر به یار پرتاب شوند و یار دیگر خودی بازگردانده شود.

-          شکل دیگر بدین صورت انجام می شود که ضربه باید ابتدا یک بار به زمین برخورد کند و بازیکن بعد در هوا آن را دریافت کند.

برای موفقیت و پیروزی در ورزش و مسابقات نه تنها بدن انسان، بلکه روح انسان ( از لحاظ فکر، احساسات ، انگیزه) هم باید آماده باشد. شخص باید فشار روحی و عصبانیت خود را نیز کنترل دادشته باشد و هدف نهایی او پیروزی باشد و همچنین پذیرش شکست را هم داشته باشد تا روح و روان خود را از آسیب حفظ کند.

هر ورزشکاری می تواند بدون یک مربی روانشناس برای خود روش های مختلفی اتخاذ کند مثل روحیه دادن و گرفتن از تیم خود و یا دعا کردن که می تواند باعث آرامش روحیه شود. در این بخش هم حتی شناخت های جدید علمی پی برده است که استفاده کردن از این روش های شخصی برای اصلاح کردن و کاملتر شدن یک ورزشکار موثر می باشد.

هدف ما:

     بالا بردن پایه سازی ، استقرار مجدد بنیادهای روحی یک ورزشکار و قدرت وی (بهینه سازی وضع حرکات و قدرت ورزشکا در مقابل وجود استرس در مسابقات ورزشی)

پتانسیل قدرت روحی

          توانایی درک کردن موقعیت در زمان بازی، دارای تمرکز ،  هوشیاری ، دارای رفتار مشکل گشایی، توانایی انتخاب ، برطرف کردن استرس و به دست آوردن بهبودی.

روش ها:

تمرینات روحی ، روش های آرامش و استراحت اعصاب، تمرین ایجاد انگیزه ، تمرین سست کردن عضلات، تلقین اعتماد به نفس ، تمرین درک موقعیت.

تایپ از روی فایل pdf  وبلاگ:  www.MYPDF.ORG

         


امار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
/body>